MINDENESETRE
MINDENESETRE
SZÁMLÁLÓ
Indulás: 2006-05-10
     

ALKOTÁsOK
     

naptár

LINKEK
     


MENÜ
     
KIMI RAIKKÖNEN-ES HIREK!
[16-1]

2006.09.11. 12:24 Idézet

A McLaren jelenlegi versenyzője egy hároméves szerződést írt alá a Ferrarival, így a 2009-es idény végéig biztos az olaszokat szolgálja majd.

A finn pilóta csapattársa a következő két évben a brazil Felipe Massa lesz, aki 2008-ig hosszabbított a Ferrarival.


2006.09.11. 12:22 Idézet

Ahogy arra számítani is lehetett, a Ferrari az Olasz Nagydíjat követően hivatalos közleményében erősítette meg, hogy a Forma-1 történetének valaha volt legsikeresebb versenyzője, Michael Schumacher az idény végén visszavonul.

Az idei bajnokság végkimenetelétől függetlenül a hétszeres világbajnok a 2006-os szezon végén elhagyja a Forma-1-et. Schumacher tizenegyedik évét tölti a Ferrarinál, és ez idő alatt nem kevesebb, mint hat konstruktőri és öt egyéni bajnoki címet szerzett a csapattal.

A német versenyző helyét a McLaren finn pilótája, Kimi Raikkönen veszi majd át a jövő évben, aki egy hároméves szerződést kötött a Ferrarival. Raikkönen csapattársa a Török Nagydíjon első futamgyőzelmét ünneplő Felipe Massa lesz a következő két esztendőben, miután a brazil versenyző 2008-ig hosszabbított az olaszokkal.


2006.09.11. 12:19 Idézet

A Ferrari az Olasz Nagydíj leintésének percében hivatalos közleményt adott ki, melyben pontot tett a hosszú hónapok óta tartó találgatások végére, és bejelentette, a jövő évet a Kimi Raikkönen Felipe Massa párossal kezdi majd meg.

A finn pilóta egy hároméves szerződést írt alá a Ferrarival, így a 2009-es idény végéig biztosan az olaszokat szolgálja majd.

"Már korábban meg akartam szerezni a bajnoki címet, és párszor volt is rá esélyem, de bízom benne, hogy a jövő évben végre elérhetem célomat, és a Ferrarival világbajnok lehetek" - mondta Raikkönen.

"Minden eddiginél keményebben kell dolgoznunk, ám meggyőződésem, hogy a csapat egy remek autót fog adni nekem. Boldog vagyok, hogy egy ilyen komoly történelemmel rendelkező istállóhoz csatlakozhatok. A lehető legjobb formában szeretném befejezni az idei évet, és majd meglátjuk, mit hoz a jövő évad."

Raikkönen 2002 óta a McLaren versenyzője, és 2003-ban, illetve 2005-ben is a második helyen végzett a világbajnoki pontversenyben. A finn pilóta azonban úgy érzi, ez volt a legmegfelelőbb pillanat, hogy szerződést kössön a Ferrarival.

"Több oka is van a váltásnak. Már öt éve a McLarent szolgálom, és bár szeretem a csapatot, és az ottani embereket, új kihívás után kutattam" - folytatta Raikkönen. "Két lehetőségem volt: vagy maradok a McLarennél, vagy leszerződöm a Ferrarihoz. Végül a távozás mellett döntöttem, és úgy gondolom, nem is határozhattam volna jobban. Hiányozni fognak egyesek, de ez az élet rendje. A dolgok változnak."

Bár Raikkönennek Michael Schumachert kell majd helyettesítenie a Ferrarinál, nem gondolja, hogy ez problémát jelentene számára.

"Nem igazán" - mondta. "Jól fogom érezni magam az új csapatomban. Nagyok az elvárások, de én is számítok a rajongóimra. Akkor érkeztem a McLarenhez, mikor Mika már kétszeres világbajnok volt, így egyáltalán nem volt egyszerű a dolgom. Keményen hajtottam, a tudásom legjavát adtam, és bízom benne, hogy ez itt is elégnek bizonyul majd."


2006.09.11. 12:18 Idézet

Bár senki nem beszélt a McLarenről, Kimi Raikkönen meglepetésre megszerezte a pole pozíciót a mai időmérő edzésen. A finn pilóta két ezreddel múlta felül a Ferrari hétszeres világbajnokát, Michael Schumachert, akinek meg kellett elégednie a második hellyel.

"Roppant szoros volt, de az autó egész hétvégén fantasztikusan teljesített" - mondta Raikkönen. "Nem volt tiszta kör, az Ascari sikánt kis híján elvétettem, de éppen elég volt ahhoz, hogy megszerezzem a pole pozíciót. Úgy gondolom, hogy a versenyen is jók leszünk."

A mai edzésen két defektnek is szemtanúi lehettünk, egyszer mikor a Sakon Yamamoto autóján lévő Bridgestone abroncs robbant fel a célegyenesben, majd mikor az időmérő utolsó etapjának elején Fernando Alonso jobb hátsó gumija sérült meg.

Ezért is gondolja úgy Raikkönen, hogy a gumik fogják eldönteni a holnapi versenyt: "Minden a gumikon fog múlni, az győz, akinek a legjobb abroncsai lesznek."

Kimi csapattársa, Pedro de la Rosa a nyolcadik helyre kvalifikálta magát az időmérő edzésen.


2006.09.11. 12:16 Idézet

A Ferrari a hétvégén pontot tesz a hónapok óta tartó találgatások végére, ugyanis a vasárnapi versenyt követően bejelenti jövő évi felállását. A többség arra számít, hogy az olaszok végre megerősítik Kimi Raikkönen érkezését, aki a jövő évet Felipe Massa csapattársaként kezdheti majd meg, miután Schumacher bejelenti visszavonulását.

Minden tavaly decemberben kezdődött, mikor Fernando Alonso meglepő bejelentést tett. A spanyol ugyanis előzetes bejelentés nélkül szerződést kötött a McLarennel a 2007-es idényre. Ez pedig egyfajta lavinát indított el, már ami az átigazolási spekulációkat illeti.

Sokan már akkor arról beszéltek, hogy Raikkönen előszerződést kötött a Ferrarival. Bár Schumacher visszavonulása abban az időben még nem volt slágertéma, azóta komoly fordulatot vettek az események.

"Megpróbáltuk megszerezni Raikkönent" - mondta Briatore Monzában. "Nem számítottunk arra, hogy elveszítjük Fernandót, így későn cselekedtünk. Kimi már korábban előszerződést kötött a Ferrarival, így csak sok szerencsét tudtunk kívánni neki. Majd jövőre megpróbáljuk megverni."

"Természetesen számomra a Fernando Kimi páros lett volna az álomfelállás, de ami lehetetlen, az lehetetlen" - folytatta az olasz szakember. "Sokat gondolkodtunk azon, ki lenne a legmegfelelőbb személy Alonso helyére, de Kimi már korábban elkötelezte magát a Ferrari mellett, így vélhetően a jövő évet Massa csapattársaként kezdi majd meg."

A Renault a héten jelentette be, hogy Alonso megüresedő helyét a csapat jelenlegi tesztpilótája, Heikki Kovalainen veszi majd át a jövő évben. Briatore szerint a finn tehetség volt a legmegfelelőbb versenyző a piacon erre a posztra.

"Mindenki a tapasztalatról beszél, ami baromság. Montoya igazán tapasztalt volt, mégsincs már a Forma-1-ben" - magyarázta a szakember.


2006.09.11. 12:15 Idézet

"Ahogy azt már korábban is mondtam, számomra teljesen mindegy, ki a csapattársam" - kezdte a finn versenyző a Spanyol Nagydíjnak helyet adó Barcelonában. "Döntésemet ettől teljesen függetlenül fogom majd meghozni jövőmről. A legjobb megoldást fogom választani. Ha kell megyek, ha kell maradok."

Raikkönen egyelőre még nem tudja, hol fogja folytatni pályafutását a 2007-es idényben. A McLaren ugyan minden erejével azon van, hogy megtartsa versenyzőjét, azonban Kimit a Renault-val és a Ferrarival is szóbahozták már - egyesek szerint utóbbival már meg is kötötte szerződését.

Eközben a Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher pénteken elhintette, hogy csak az év végén hozza meg döntését jövőjével kapcsolatban. Raikkönen azonban nem aggódik, hiszen elmondta, a német versenyzőtől függetlenül hozza majd meg végső döntését.

"Nem Michael áll a középpontban. Mindenkitől függetlenül, a saját érzéseimre hallgatva fogom meghozni döntésem, és csak bízni tudok benne, hogy minden rendben lesz" - magyarázta Kimi.


2006.09.11. 12:14 Idézet

Raikkönen abban bízott, hogy a McLaren egyszer s mindenkorra pontot tett a megbízhatósági problémák végére - melyek miatt végül elbukta a 2005-ös bajnokságot. Azonban úgy tűnik, a történelem ismétli önmagát, hiszen míg a pénteki edzéseken az elektronikával voltak gondjai, addig az időmérőn egy látványos felfüggesztéshiba miatt nem tudott mért kört teljesíteni.

Mindezek ellenére, Whitmarsh úgy gondolja, hogy Raikkönen már most bizonyosságot kapott az MP4/21-es modell erejéről, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy a 21. helyről rajtolva végül felállhatott a dobogóra.

Whitmarsh nem titkolta, a McLaren mindent megtesz annak érdekében, hogy Raikkönennek bizonyítson az idei évben, hogy a finn pilóta ne gondolkozzon a csapatváltáson. A wokingiak jól tudják, ehhez egy olyan autóra van szükségük, mely minden versenyen képes a győzelemre, ugyanis így érhetik csak el azt, hogy a 2007-es idényt a Raikkönen-Alonso párossal kezdhessék meg.

"Ami Kimit illeti, elsődleges célunk, hogy megnyerjük a bajnokságot" - mondta a szakember. "Ezért vagyunk a sportban, ám ehhez egy megbízható és gyors autóra van szükségünk. Kimi és menedzsmentje azt fogja tenni, ami számukra a legkedvezőbb. Úgy gondolom, senki nem lepődik meg azon, ha azt mondjuk: meg szeretnénk tartani Kimit. Egy világbajnok már lesz az autónkban a következő évben, így fantasztikus lenne, ha Kimi személyében egy másik bajnok is nálunk versenyezne Fernando mellett."

"Nagyon boldogok lennénk, ha ez megvalósulna, de sajnos egyelőre nem tudunk mit tenni. Mindössze annyit, hogy minden versenyen a győzelemért harcolunk. Azonban ez nem jelent számunkra extra nyomást, ugyanis egy igen erős technikai gárda áll mögöttünk."

"Az egész csapat keményen dolgozik, azonban senki nem örül az olyan eseteknek, mint ami a szombati időmérő edzésen történt."


2006.09.11. 12:12 Idézet
A finn versenyző miatt a piros zászló is előkerült, ugyanis a McLarenről leszakadó törmelékek - beleértve a teljes hátsó terelőszárnyat - beterítették a pályát, melyeket a biztonsági előírások értelmében a pályabíróknak el kellett távolítaniuk.

Raikkönen ugyan még be tudta vinni a boxba rommá tört autóját, mivel az komoly javításra szorult, nem tudta tovább folytatni a tréninget, melynek értelében a 22. helyről kell majd megkezdenie a holnapi viadalt.

"Nagyon csalódott vagyok, hogy még csak egy gyorskört sem tudtam megtenni, mert szerintem a csapatnak fantasztikus stratégiája volt az új kiütéses időmérő edzésre, és a leggyorsabbak között lehettem volna" - mondta Raikkönen az edzést követően.

"Bár koránt sem ideális az utolsó helyről rajtolni, lesz elég lehetőség az előzésre. Úgy érzem, meg tudom csinálni, hiszen a múltban is volt már rá példa, hogy az utolsó helyek egyikéről kellett felzárkóznom."

A McLaren csapatvezetője, Ron Dennis elmondta, a hátsó felfüggesztés alsó tartórúdja törött el, melyre valószínűleg gyártási hiba miatt kerülhetett sor. Raikkönen egyébként a pénteki edzésen elektronikai problémával küszködött.

2006.09.01. 15:38 Idézet
Raikkönen az előzetes tervek szerint csütörtökön kezdte volna meg a munkát Monzában, hogy megfelelően felkészüljön a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjra.

Igen ám, de a múlt heti Török Nagydíjon elszenvedett balesetét követően még mindig úgy érzi, pihenésre van szüksége.

Raikkönen számára már az első kanyarban véget ért az isztambuli megmérettetés, mert miközben mindenki próbálta elkerülni Fisichella megpördült autóját, Speed hátulról telibe találta a McLarent, melynek következtében a finn pilóta bal hátsó defektet kapott.

Kimi abroncsait ugyan lecserélték a szerelők és úgy tűnt, folytatni tudja a körözést, pár kanyarral később autója irányíthatatlanul a gumifalba csapódott. A McLaren versenyzője már a futamot követően is hátfájásra panaszkodott, mely a hét közepéig nem enyhült, így orvosai tanácsára kihagyja a monzai tesztprogramot.

Raikkönent Paffett helyettesíti csütörtökön az olasz ringen.

2006.08.30. 10:30 Idézet
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kedden nyilvánosságra hozta a jövő évi előzetes versenynaptárat, miután megkapta a Motorsport Világtanácstól a szükséges szavazatokat. A 17 futamból álló bajnokság, ahogy arra számítani is lehetett március 18-án Ausztráliában veszi majd kezdetét, és október 21-én Brazíliában ér véget.

Az idei évben kiszorított Belga Nagydíj a 2007-es idényben ismét visszatér a Forma-1-be, ám a San Marinoi-, illetve az Európa Nagydíj minden bizonnyal búcsúzik a királykategóriától.

Az imolai versenypálya felújításra szorul, ezért került ki a versenynaptárból, ám ha időben elkészülnek a munkálatok, akkor nem kizárt, hogy az idény negyedik futamaként visszakerülhet a San Marinoi Nagydíj - melyre a FIA a harmadik és a negyedik futam közötti egy hónapos szünettel biztosít lehetőséget.

Az Európa Nagydíj azonban biztosan nem lesz része a jövő évi menetrendnek, miután a Nürburgring és a Hockenheimring vezetősége korábban már megegyezett arról, hogy felváltva rendezik meg a Német Nagydíjat.

A versenynaptár szerint öt alkalommal lesz egymást követő hétvégén futam, míg az idei évhez hasonlóan 2007-ben is az augusztus 5-én megrendezésre kerülő Magyar Nagydíjat követően iktatják be a háromhetes nyári szünetet és teszttilalmat a Forma-1-ben.

2006.08.30. 10:29 Idézet

Bár jól kapta el a rajtot, Raikkönen már az első kanyarban elvesztette autója felett az uralmát. Giancarlo Fisichella keresztbeállt Renault-ját ugyan még ki tudta kerülni, ám Scott Speed hátulról telibe találta, így bal hátsó defektet kapott.

A finn pilóta még vissza tudott térni a boxba új gumiért, azonban pár kanyarral később ismét elvesztette autója felett az uralmát, és nyílegyenesen a gumifalba csapódott, mely versenyének végét jelentette.

Raikkönen roppant csalódott volt a futamot követően, ugyanis tervei közt szerepelt, hogy megismétli tavalyi sikerét, és ha már nem tudta megszerezni a pole pozíciót, az első után megnyeri a második Török Nagydíjat is.

"Nem volt egyszerű az első kanyar. Megpróbáltam kikerülni Fisichella pörgő autóját, de Speed hátulról nekem hajtott, aminek következtében bal hátsó defektet kaptam. Majdnem egy teljes kört kellett megtennem a sérült autóval, hogy vissza tudjak térni a boxba. A csapat lecserélte a kereket, de úgy gondolom, hogy az autó megsérült, miközben a boxba siettem. Mikor ismét visszatértem a pályára, a négyes kanyarban elvesztettem az autóm felett az uralmam. Egyszerűen nem volt tapadása az autó hátuljának, így a gumifalba csapódtam."

"A hátam egy kicsit fáj, de semmi komoly. Természetesen csalódott vagyok, hogy a versenyemnek ilyen hamar vége lett, de már nem tudok mit tenni."

Csapattársa, Pedro de la Rosa mindent kihozott magából, és a tizenegyedik helyről rajtolva egy kiállásos stratégiájával végül az ötödik helyen ért célba.

"Úgy gondolom, hogy mindent kihoztam a helyzetből. Az első kanyar nem volt egyszerű, de a rengeteg törmelék ellenére probléma nélkül átjutottam a kritikus szekción" - mondta de la Rosa. "Nem volt egyszerű a versenyem, hiszen az egy kiállásos stratégia miatt vigyáznom kellett a hátsó abroncsokra, így nehéz volt egyenletesen teljesítenem. Mindezek ellenére rendben mentek a dolgok, és több kollégámat meg tudtam előzni. Ha jobb helyre kvalifikáltam volna magam, akkor talán előrébb is végezhettem volna."


2006.08.30. 10:28 Idézet

Raikkönen, aki a tavalyi évben a pole pozícióból indulva simán megnyerte az első Török Nagydíjat, a szombati időmérő edzésen szemmel láthatóan küszködött. A finn versenyző végül a nyolcadik helyre hozta be a McLarent, ám majd egy teljes másodpercet kapott a pole pozíciót megszerző Massától.

"Mivel nagyon közel voltak egymáshoz az idők, egy kis javulás is komoly jelentősséggel bírt" - mondta Raikkönen. "Jobb eredményre számítottunk, de Ralf büntetésével felugrok a hetedik helyre, és ahogy azt már korábban is láthattuk, még bármi megtörténhet. Az autó vezethetősége jónak mondható, és azt sem tudjuk, hogy a többiek milyen stratégián vannak. Meg kell várnunk, miként alakul majd a futam."

Raikkönen csapattársa, Pedro de la Rosa - aki ugyan a Magyar Nagydíjon a második helyen végzett - a mai időmérőn nem jutott be az utolsó körbe.

"Mivel nem kvalifikáltam magam az első tíz közé, még variálhatunk a stratégiával, így még semmi nincs veszve" - magyarázta a spanyol pilóta. "Továbbá egy helyet nyertem Ralf motorcserlével, így a tizedik pozícióból rajtolhatok. A második etapban a gyorskörömet nem tudtam befejezni, mert hatalmas volt a forgalom előttem, ezért is estem ki idő előtt. Úgy gondolom, hogy a gumiválasztásunk megfelelő, az autó jól muzsikál, így optimistán várom a futamot."


2006.08.22. 19:45 Idézet
Raikkönen, aki az idei esztendőben még egyetlen győzelmet sem aratott, a Magyar Nagydíjat a pole pozícióból kezdhette meg, ám egy szerencsétlen lekörözés következtében kiesett, mikor belerohant Vitantonio Liuzzi félrehúzódó versenygépébe.

A McLaren Mercedes pilótája a tavalyi évben első alkalommal megrendezett Török Nagydíjon győzelmet aratott, és idén duplázásra készül, amely nyilvánvalóan nem lesz egyszerű számára, látva a jelenlegi erőviszonyokat.

"A tavalyi évben én indulhattam a pole pozícióból, majd megnyertem az első Török Nagydíjat. Csodálatos lenne, ha ezt 2006-ban meg tudnám ismételni" - mondta Raikkönen. "Magyarországon ismét versenyképes volt az autóm, így bízom benne, hogy most is minden rendben lesz."

Kimi csapattársa, a Juan Pablo Montoya távozásával versenyzővé avanzsált Pedro de la Rosa is bizakodva várja a hétvégi megmérettetést, különösen azok után, hogy a Hungaroringen megszerezte pályafutása eddigi legjobb eredményét, és először állhatott fel a dobogóra.

"Csodálatos érzés volt, mikor felálltam a dobogóra Magyarországon, és természetesen most arra hajtok, hogy megszerezzem első győzelmemet" - magyarázta de la Rosa. "Imolához, és Interlagos-hoz hasonlóan, az isztambuli pályán is az óramutató járásával ellentétes irányban kell haladni, amely megnehezíti a dolgunkat, nem is beszélve a puklikról. Ezek a tényezők nyilvánvalóan beleszólnak majd az autók beállításaiba, így az első szárnyprofil kiválasztásába is."

"Kompromisszumot kell találni a beállítások terén, ami nem lesz egyszerű, de nem lehetetlen. Az egyenesekben gyorsnak kell lenni, ám a lassú szekciókban a nagyobb leszorító erővel sokat lehet nyerni. Ezeket át kell gondolni, és a pálya puklisságát figyelembe véve kell meghozni a végső döntést a beállítások terén. Én azonban úgy gondolom, hogy ezzel nem lesz problémánk."

2006.08.16. 20:11 Idézet

18 fokos levegő és mindössze csak 20 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a versenyzőket a Magyar Nagydíjon, ahol koránt sem ideális körülmények között vette kezdetét a verseny. A pálya a délelőtti esőzések miatt nyirkos volt, és sűrű gomolyfelhők sorakoztak a Hungaroring felett.

A nagy kérdés természetesen az volt, hogy a 11., illetve a 15. helyről rajtoló Michael Schumacher és Fernando Alonso miként fog tudni felzárkózni az élmezőnyre az amúgy is szinte előzésre alkalmatlan Ringen. A versenyzők többsége intermediate abroncsokkal kezdte meg a versenyt, míg a Red Bull Racing osztrák versenyzője, Christian Klien a boxutcából kezdte meg a futamot.

A pole pozícióból rajtoló Kimi Raikkönen fantasztikusan kapta el a rajtot, míg a mellőle induló Felipe Massa a pálya piszkos oldaláról igencsak beragadt, így az esőgumikkal induló Rubens Barrichello az első kanyart már a második helyen vehette be.

Magyar Nagydíj, rajt

A világbajnokság két esélyese, Michael Schumacher és Fernando Alonso hihetetlen tempót diktált a rajtnál és az első körben, a Ferrari hétszeres világbajnoka a 11. helyről felugrott a negyedikre, míg Alonso először a hatodikra, majd megelőzve márkatársát, Giancarlo Fisichellát, feljött riválisa mögé az ötödikre.

Időközben Kubica megpördült, ám a lengyel versenyző folytatni tudta a körözést. A Williams ausztrál versenyzője, Mark Webber a negyedik körben vélhetően egy műszaki probléma miatt feladni kényszerült a küzdelmet.

A negyedik helyért hatalmas csata alakult ki a két világbajnok között. Alonso keményen nyomta Schumachert, aki szemmel láthatóan küszködött a Ferrari vezethetőségével, így a spanyol pilóta egy hihetetlen okos manőverrel körbeautózta a hétszeres világbajnokot, és megkezdte a felzárkózást a harmadik helyen autózó de la Rosa mögé.

Az ötödik körben Barrichello behajtott a boxba, hogy intermediate abroncsokra váltson, a Honda brazilja ezzel visszaesett a tizedik helyre. A Ferrari versenyzői komoly gondban voltak, ugyanis a Bridgestone abroncsok egyszerűen nem tapadtak a vizes pályán, melynek következtében Fisichella teljesen megérkezett Schumacher mögé, akinél szemmel láthatóan gyorsabb volt. Massa közben megcsúszott, így visszaesett Coulthard mögé a nyolcadik helyre.

Kubica és Coulthard

A tizedik körnél járva a McLaren duója, Kimi Raikkönen és Pedro de la Rosa állt az élen, miközben a bajnokság éllovasa, Fernando Alonso teljesen megérkezett honfitársa mögé, akivel megkezdte a harcot a második helyért. A negyedik pozícióban a Honda brit versenyzője, Jenson Button autózott, akit jócskán lemaradva Michael Schumacher követett az ötödik helyen, miközben Fisichella folyamatosan támadta. A pontszerzők sorát David Coulthard, és Nick Heidfeld zárta, míg a kilencedik a második helyről rajtoló Felipe Massa volt. Időközben ismét rázendített az eső.

A Ferrari brazil versenyzője ki is állt a boxba, és a 12. körben esőgumikra váltott. Négy körrel később de la Rosa is kiállt a boxba friss gumikért és üzemanyagért. A spanyol intermediate abroncsokat kapott, ugyanis Massa nem tudott javulni az esőgumikkal. Közben Fisichella és Schumacher a célegyenesre ráfordítóban ismét összeért, majd az olasz az első kanyarban megelőzte a hétszeres világbajnokot, aki nem hagyta annyiban a dolgot, és a belső íven megpróbálta visszaelőzni riválisát, ám nekicsúszott a Renault-nak, amit a Ferrari első vezetőszárnya bánt.

Schumachernek így egy előre be nem tervezett kiállást kellett eszközölnie, hogy új orrkúpot kapjon. A Ferrari világbajnoka szintén intermeadiate gumikat tetetett fel, miközben üzemanyagot is vételezett. A hétszeres világbajnok a nyolcadik helyen folytatta tovább a körözést, miközben Kubica összetörte autóját, így a lengyelnek is orrkúpot kellett cserélnie.

A Williams istálló a verseny 21. körében elkezdhetett pakolni, ugyanis Nico Rosberg nekicsapta autóját a palánknak. Alonso a 24. körben kört adott legnagyobb riválisának, Michael Schumachernek, bár a spanyol ekkor még nem volt kint a boxban.

Raikkönen és Liuzzi

Kimi Raikkönen a 26. körben a Toro Rosso versenyzője, Vitantonio Liuzzi mellett próbált meg elmenni. Az olasz pilóta megpróbálta elengedni a McLarent, amire a finn sofőr nem számított, így már nem tudta elkerülni az ütközést. Az MP4/21-es bal oldala teljesen leamortizálódott, így a jégember 100. versenye idő előtt véget ért a Hungaroringen.

A biztonsági autót azonnal beküldték a pályára. Az élmenők kapva kaptak az alkalmon, és azonnal kiálltak a boxba tankolni. Schumacher nem élt ezzel a lehetőségével, így visszavette körét Alonsótól, aki rengeteget vesztett a biztonsági autó beküldésével.
A safety car a 30. körben engedte el a mezőnyt, miközben a pálya egyre jobban száradt. Schumacher az új rajtot követően a kettes kanyarban megpördült, de tovább tudta folytatni a körözést. Alonso egyébként remekül elment a célegyenesben, így megkezdte az elszakadást a többiektől.

A verseny felénél járva a következőképp nézett ki a pontszerzők sora: az élen továbbra is Fernando Alonso tanyázott, miközben Button egyre jobban kezdett felzárkózni a Renault versenyzője mögé. A harmadik helyen Pedro de la Rosa tanyázott, akit 8 másodperccel lemaradva Barrichello követett a negyedik helyen. A pontszerzők sorát Nick Heidfeld, David Colulthard, és az időközben - a száradó pálya miatt - egyre nagyobb tempót diktáló Michael Schumacher, illetve az első versenyét teljesítő Robert Kubica zárt.

Schumacher időközben megelőzte Coulthardot, és rohamtempóban érkezett meg az ötödik helyen autózó Nick Heidfeld mögé, aki mellett egy körrel később a célegyenes végi kanyarban sikeresen elment. Közben, 26 körrel a futam vége előtt Jenson Button teljesen megérkezett Fernando Alonso mögé, aki szemmel láthatóan küszködött az intermediate abroncsokkal az egyre száradó pályán.

Button és Schumacher a 46. körben teljesítette utolsó kiállását. A Honda versenyzője visszatért a második helyre, míg a hétszeres világbajnok Heidfeld mögé a 6. pozícióba folytatta tovább a körözést.

Húsz körrel a futam vége előtt a csapatok mégis úgy döntöttek, hogy elég száraz már a pálya ahhoz, hogy megpróbálkozzanak a száraz gumikkal. Elsőként a Toyota versenyzője, Jarno Trulli, majd a Honda brazilja, Rubens Barrichello tetetett fel száraz aszfaltra alkalmatos abroncsokat. Egy körrel később az élről Alonso is kiállt, aki szintén lecserélte gumijait.

Fernando Alonso / Renault

A Renault világbajnoka azonban csak két kanyarig jutott. A Renault szerelők rosszul rögzítették a jobb hátsó kereket, és ugyanaz történt, mint 1987-ben Nigel Mansellel, a kerékanya lerepült, így a spanyol pilóta versenyének befellegzett. A Renault irányíthatatlanul a gumifalba csapódott, így a franciák a tavalyi évhez hasonlóan pont nélkül távozhattak a Magyar Nagydíjról.

Időközben Button átvette a vezetést, akit Nick Heidfeld és Michael Schumacher követett, ám mindketten intermediate abroncsokkal futottak. A többiek a száraz gumikkal három másodperccel voltak gyorsabb náluk. Heidfeld egy körrel később ki is állt a boxba, ám Schumacher továbbra is a pályán maradt. A Ferrari kockáztatott, ugyanis ha ekkor kihívták volna Schumachert, a hétszeres világbajnok visszaesik a hatodik helyre, ám ha marad, úgy gondolták, hogy behozhatja autóját de la Rosa mögé a harmadik helyre. Az olaszok Massát azonban kiintették, és a brazil száraz aszfaltra alkalmatos gumikat kapott.

Nyolc körrel a futam vége előtt de la Rosa teljesen megérkezett Schumacher mögé. A spanyol pilóta a célegyenesben többször is megpróbálta megelőzni a Ferrari versenyzőjét, azonban Michael minden egyes alkalommal visszaverte a McLaren támadásait. Eközben Button egyre nagyobb előnyre tett szert, így gőzerővel haladt első futamgyőzelme felé.

Miközben Schumacher és de la Rosa keményen csatázott egymással, Nick Heidfeld egyre jobban megérkezett mögéjük. Öt körrel a futam vége előtt a McLaren versenyzője a pálya középső szakaszán végül megelőzte Schumachert, így átvette a tőle a második helyet.
Három körrel a futam vége előtt megtörtént, amire számítani lehetett. Schumacher Ferrarija nem bírta a strapát. A Ferrari nagyot hibázott, hiszen a csapatnak már korábban ki kellett volna intenie a világbajnokot, hogy száraz gumikat kapjon, ám ők kockáztattak, aminek meg is lett a vége.

Jenson Button / Honda

Jenson Button megszerezte pályafutása és a Honda első győzelmét a Forma-1-ben. A második helyen a McLaren versenyzővé avanzsált tesztpilótája, Pedro de la Rosa végzett, míg a harmadik a BMW Sauber német sofőrje, Nick Heidfeld lett. A pontszerzők sorát a Honda brazilja, Rubens Barrichello, a Red Bull veterán pilótája, David Coulthard, Ralf Schumacher, az újonc Robert Kubica, és az első sorból induló Felipe Massa zárta.

A világbajnokság két esélyese egyetlen egy pontot sem szerzett, így továbbra is maradt a 11 pontos különbség kettejük között az összetettben. A Ferrari ugyan egy ponttal közelebb került a Renault-hoz a konstruktőrök versenyében, a háromhetes nyári szünet előtt egyáltalán nem lehet elégedett.

Magyar Nagydíj - Verseny:



Poz Pilóta Csapat Idő


1. Button Honda (M) 1h52:20.941
2. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 30.837
3. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 43.822
4. Barrichello Honda (M) + 45.205
5. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
6. R.Schumacher Toyota (B) + 1 kör
7. Kubica BMW-Sauber (M) + 1 kör
8. Massa Ferrari (B) + 1 kör
9. M.Schumacher Ferrari (B) + 3 kör
10. Monteiro MF1-Toyota (B) + 3 kör
11. Albers MF1-Toyota (B) + 3 kör
12. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 4 kör
13. Trulli Toyota (B) + 5 kör
14. Sato Super Aguri-Honda (B) + 5 kör

Leggyorsabb kör: Massa, 1:23.516

Kiesettek:

Pilóta Csapat Kör
Alonso Renault (M) 52
Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 26
Raikkonen McLaren-Mercedes (M) 26
Rosberg Williams-Cosworth (B) 22
Fisichella Renault (M) 23
Klien Red Bull-Ferrari (M) 7
Webber Williams-Cosworth (B) 2
Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1


2006.08.16. 18:42 Idézet
Az Ilta-Sanomat c. bulvárlap megbízható forrásokra hivatkozva azt állítja, hogy Raikkönen hosszas tárgyalássorozat után a Magyar Nagydíj előestéjén sikeresen megegyezett a Ferrarival.

A Raikkönenhez és menedzsmentjéhez közel álló bulvárlap úgy tudja, hogy a finn pilóta egy ötéves, 160 millió eurós szerződést kötött a Ferrarival, mely a 2007-es idényben veszi kezdetét. A felek egyelőre nem kívántak nyilatkozni az ügyben, ám már az év elején hallani lehetett olyan híreszteléseket, melyek szerint Kimi előszerződést között a Ferrarival, melyet vélhetően Budapesten véglegesítettek a felek.

Raikkönen korábban azt nyilatkozta, hogy addig nem fog az olaszoknál versenyezni, míg Michael Schumacher nem vonul vissza - melyre elég kevés az esély. Azonban ha a finn pilóta valóban a Ferrarinál folytatja versenyzői pályafutását, akkor elődeivel ellentétben azonos feltételeket kap majd, mint leendő csapattársa, a hétszeres világbajnok Schumacher.

Ha a Schumacher-Raikkönen duó megvalósul, ez lesz az eddigi legerősebb felállás a Forma-1-ben a Prost-Senna páros óta.

2006.08.16. 18:39 Idézet

Ahogy arról kedden beszámoltunk, a Mercedes növelné részesedését a McLarenben, amelynek részeként a stuttgarti motorgyártó nagyvállalat újabb próbát tett azért, hogy megtartsa Kimi Raikkönent, értesült a német Bild.

A napilap úgy tudja, hogy a Mercedes egy kétéves, évi 32 millió dolláros ajánlatot tett a finn versenyzőnek, mely pontosan megegyezik azzal az összeggel, amit a hírek szerint a Ferrari is felkínált neki - egy ötéves szerződés keretein belül.

Az elmúlt hetekben azonban naponta jelentek meg különböző hírek Raikkönen jövőjével kapcsolatban, aki nagy valószínűséggel a három élcsapat - a Ferrari, a Renault, és a McLaren - közül fog választani.

Hogy mennyire lehet hinni ezeknek a "német lapértesüléseknek", mindenki döntse el maga, ám azt nem szabad elfelejteni, hogy többször igazolódtak már be olyan híresztelések, melyekről senki nem gondolta volna, hogy van bármiféle valóságalapjuk.


[16-1]

     
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Menü 2.
     
SZÉPSÉGÁPOLÁS
     
Szórakozás
     
FILMEK
     
RäIKKÖNEN
     
SZTÁROK
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal